7 ključnih pitanja koje morate postaviti headhunting konzultantu kako biste bili sigurni u ispravan odabir agencije

15.12.2019.
Vodite brigu o specifičnostima pozicije i tržištu na kojem se provodi selekcija i postavljajte pitanja kojima ćete se uvjeriti da konzultant uistinu razumije aktualne tržišne trendove i opravdava svoje iskustvo.

Odabir headhunting agencije kojoj povjeravate potragu za otvorenom pozicijom nije jednostavan. U moru agencija često je teško prepoznati tko iznesene epitete temelji zaista na činjenicama, a iza koga činjenice ne postoje. Ako se povjerenje povjeri pogrešnoj agenciji, razmjeri učinjene štete odrazit će se na dane rokove predviđene za popunjavanje pozicije, na budžet, ali i na ugled vaše tvrtke u svim smjerovima - prema aktualnim kandidatima, interno zaposlenima čak i ostalim agencijama na tržištu. Imajte na umu da je uloga odabrane agencije saveznička te da u svakom trenu  mora postupati kao vaš partner i dobronamjeran savjetnik.

Bez obzira koju odluku u odabiru agencije u konačnici donijeli, svaki scenarij posebice prve suradnje, predstavlja svojevrstan rizik. Vodeći se unaprijed pripremljenom listom pitanja usmjerit ćemo vam pažnju na ona ključna  koja morate uzeti u obzir prilikom donošenja odluke o odabiru headhunting agencije. Ako ćete osvijestiti sve faktore, rizik pogrešnog odabira agencije svodite na minimum povećavajući šanse za pozitivnim ishodom, uspješnom suradnjom i dobrom komunikacijom s dodijeljenim headhunting konzultantom. Krenimo redom:

 

1. Razumije li konzultant moje poslovanje?

Ovo je ključno pitanje. Ako je odgovor negativan, pomno razmislite jeste li na sastanku s pravim sugovornikom.  Agencija kojoj povjeravate selekcijski proces je ujedno i agencija koja vas predstavlja pred kandidatima - nerijetko  potencijalnim/postojećim konkurentima ili pak klijentima stoga je nužno da konzultant nastupa kao vaša „produžena ruka“ na tržištu rada. Kako ćete prepoznati razumijevanje konzultanta? Prije svega obratite pozornost postavlja li vam „prava“ pitanja.  Razumije li specifičnosti i problematiku vašeg poslovanja, domenu u kojoj poslujete i izazove s kojima se nosite?

Vodite brigu o specifičnostima pozicije i tržištu na kojem se provodi selekcija i postavljajte pitanja kojima ćete se uvjeriti da konzultant uistinu razumije aktualne tržišne trendove i opravdava svoje iskustvo.

 

2. Koliko je konzultant iskusan u domeni mojeg poslovanja?

Uvijek provjerite koliko je konzultant koji će odrađivati projekt traženja i selekcije iskusan u sličnim projektima unutar iste ili srodnih branši. Provjerite koliko dugo se ta osoba bavi selekcijskim projektima i hoće li konzultant zaista biti i kontakt osoba u potpunosti zadužena za vaš projekt. Iako su prvi susreti s agencijom nerijetko prodajne prirode, važno je inzistirati na upoznavanju konzultanata koji će dedicirano raditi na projektu. Pronađite vremena i upoznajte svog konzultanta uživo. U konačnici, upravo su konzultanti odgovorni za cjelokupan ishod selekcije i vaše zadovoljstvo predstavljenim kandidatima.

 

3. Razumije li konzultant moje potrebe?

Ovdje budite svjesni da je vaša odgovornost da konzultanta informirate o apsolutno svim aspektima vaših potreba. Naime, bez potpunih informacija o vašem poslovanju i specifičnostima pozicije, niti jednu agenciju ili konzultanta se ne može kriviti u slučaju da potraga bude neuspješna. Prenesite im koje su to vještine, znanja i iskustva koja su vam neophodna i one koje će predstavljati prednost. U tom procesu obratite pažnju na koji način konzultant sumira vaše informacije i na koji način generira dodanu vrijednost postavljajući relevantna pitanja kojima pokazuje razumijevanje, a ne neznanje.

 

4. Koji je pristup i način rada headhunting konzultanata?

Uvjerite se da ste razumjeli način rada agencije odnosno dediciranog konzultanta. Budite slobodni postavljati pitanja o metodama rada te obratite pažnju koliko transparentno iznose informacije. Ako u startu sumnjate na prikrivanje bitnih informacija ili njihovo izostajanje, tako će zasigurno biti i tijekom cijelog projekta. Provjerite koje su vam mogućnosti da provjerite status selekcije u bilo kojem trenutku. Koliko često ćete komunicirati s vašom kontakt osobom? Koliko je sve izneseno zaista u skladu s vašim očekivanjima od takve suradnje?

 

5. Koji su rokovi i uvjeti poslovanja?

Kada je u pitanju direktna potraga (headhunting), često je vrlo teško definirati stroge rokove. Međutim, u razgovoru ćete vidjeti da su neki konzultanti puno konkretniji od drugih. Razmislite o dobivenim informacijama odnosno radi li se o realnim i kvalitetno postavljenim planovima. Navedeno je bitno kako biste vidjeli radi li se o organiziranom i strukturiranom procesu ili čistoj improvizaciji koja može dovesti do kaosa. Vama je to dodatno od važnosti kako biste adekvatno mogli planirati vrijeme koje morate odvojiti za provođenje intervjua s preporučenim kandidatima.

 

6. Postoje li reference koje potkrepljuju priču?

Tko su klijenti headhunting agencije s kojim razgovarate? Iskazuje li spremnost da podijeli s vama imena svojih referenci? Budite slobodni razgovarati o njihovim klijentima jer ćete dobiti kompletniju sliku koji profil klijenata servisiraju, koliko uspješno i za koje pozicije. Ako je konzultant radio s tvrtkama srodnim vašoj, postoji veća šansa da razumije izazove s kojim se nosite. No morate voditi brigu i o razini specijalizacije pojedine agencije. Na malom tržištu preuska specijalizacija agencije unutar pojedine branše nerijetko je kobna. Zašto? Zbog potencijalne opasnosti sukoba interesa i kršenja takozvanih off-limits politika. Točnije, limitirani ste samo na one kandidate koje agencija nije već negdje sretno predstavila. Iz tog razloga tvrtke preferiraju agilne headhunting agencije koje imaju kapacitete pokriti široko tržište, ali s iskusnim konzultantima koji su sposobni razabrati sve detalje pojedine branše pritom držeći fokus na specifičnostima upravo vašeg zahtjeva.

 

7. Vjerujete li konzultantu koji će voditi Vaš projekt potrage?

Ovo je možda i najbitniji kriterij u donošenju odluke. Naravno da je osobni osjećaj ovdje bitan, međutim, bitno je i da koristite što je moguće više informacija kako biste donijeli ispravnu odluku. Ako ste prošli sva gore navedena pitanja, postavite si finalno pitanje: Sjedi li ispred mene prava osoba koja će biti nositelj projekta traženja i selekcije kandidata? Mogu li uspješno i kvalitetno surađivati i razgovarati s dodijeljenim konzultantom?  Budite vrlo oprezni sa sugovornicima koji vam obećavaju sigurna rješenja za apsolutno svaku problematiku jer kada je u pitanju rad s ljudima, stopostotna sigurnost ne postoji. Postoji samo ekspertiza, metodologija i pristup po kojima se smanjuju mogući rizici, a pronalazi najbolje moguće rješenje.

Mi volimo odgovarati na gore navedena i druga pitanja i uvijek smo vam na raspolaganju da nam ih postavite. Obratite nam se kao bismo zajednički vidjeli koje je najbolje rješenje za vaše potrebe.

Natrag
HEADHUNTING AGENCIJA ZA ZAPOŠLJAVANJE